سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به ابراهیم علیه السلام وحی کرد : ای ابراهیم! من دانایم و هر دانایی را دوست دارم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

 

یا حسین

 

قال رسول الله صلّی الله علیه و آله:

عَدَدُ دَرَجِ الجَنَّةِ عَدَدُ آیِ القرآنِ. فَإذا دَخَلَ صاحِبُ القُرآنِ الجَنَّةَ قیلَ لَهُ إرْقَ و اقْرَأ. لَکُلِّ آیَةٍ دَرَجَةٌ فَلا تَکونُ فَوْقَ حافِظِ القُرآنِ دَرَجَةٌ.

تعداد درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است، هنگامی که حافظ قرآن وارد بهشت می‌گردد به او گفته می‌شود: « بالا برو و قرآن بخوان. هر آیه رتبه‌ای دارد». پس بالاتر از مرتبه حافظ قرآن درجه‌ای نیست.

بحارالانوار/ج89/ص 22

وقت طلاست:

زمان با ارزشترین منبعی است که در اختیار دارید.

زمان سرمایه گرانبهایی ست.

آیا همان قدر که مواظب پولتان هستید در باره وقتتان دقت می‌کنید.

استفاده از وقت :

از وقت برای کار استفاده کنید زیرا بهای موفقیت است.

از وقت برای تفکر استفاده کنید چرا که تفکر سرچشمه قدرت است.

از وقت برای تفریح استفاده کنید زیرا که تفریح راز جوانی جاودانه است.

از وقت برای مطالعه استفاده کنید زیرا که مطالعه منبع عقل و دانش است.

از وقت برای دوستی استفاده کنید چرا که دوستی جاده خوشبختی است.

خواص خوراکیها:

عسل، ماده غذایی بسیار غنی و انرژی‌بخشی است که هر 10 گرم آن 320 کالری ایجاد می‌کند وازمونوساکاریدهایی ساخته شده که به سرعت جذب می‌شوند و اثر انرژی بخشی خود را آشکار می‌کنند. علاوه بر اثر کالری‌زایی، عسل دارای ویتامین‌های متعددی از قبیل تیامین، ریبوفلاوین، اسید نیکوتینک، اسید اسکوربیک، پیرید وکسین و ویتامین k است. خواص فیزیکی عسل، اثر ضد باکتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خاصیت ضد میکروبی عسل سود جسته و آن را در درمان ناراحتی‌های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی‌ها به کار برده‌اند و یکی از بهترین پانسمانها محسوب می‌شود.همچنین، عسل را در درمان بیماریهایدستگاه تنفسی و عفونت‌های ناحیه حلق به کار می‌برند و خاصیت ضد باکتریایی آن موجب اثر بخشی عسل می‌شود .

 

شیر حاوی کلسیم است و در برابر سرطان روده بزرگ، نقش محافظتی ایفا می‌کند. یک متخصص بیماریهای داخلی گفت: یکی از دلایل ابتلا به سرطان روده بزرگ و پوکی استخوان عدم مصرف شیر است. وی اظهارداشت: دیواره عضلانی روده بزرگ در اثر کمبود کلسیم به مرور زمان تخریب می‌شود و فرد مبتلا به این سرطان می گردد. وی افزود: ویتامین ?د،پروتئین ،اسید "لینولئینک کنژوگه" و اسید "بوتیریک" از دیگر مواد معدنی است که مانع تخریب این دیواره می‌شود. این پزشک متخصص ادامه داد: پوکی استخوان نیز از عوارض منفی مصرف نکردن شیر است. وی افزود: زمانی که میزان کلسیم بدن‌انسان پایین باشد، بدن به علت فوریت فیزیولوژیکی از طریق هورمونهای پاراتیروئید استخوان، کلسیم آزاد می‌کند و فرد دچار پوکی استخوان می‌شود. حاجی زاده گفت: استخوانهای بدن بیش از هر چیز به مواد معدنی کلسیم، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد که این مواد نیز در شیر وجود دارد.

 

  

نماد عشق و ایثار

 

بدون شرح

زیباترین عکس عشق و امید در اوج مهربانی

 

 

 گل تقدیم شما





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/10/21 ::: ساعت 7:47 صبح :::   توسط دارالقرآن 
    نظرات شما: نظر