سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص دیندار، ... حسادت را رها کرده است .در نتیجه، دوستی پدیدار شده است . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

 

 

گل تقدیم شمااهمیت نمازگل تقدیم شما

امام حسین علیه السلام با آنکه می‌توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود، در مقابل جمعیت نماز را به پا داشت. هنگام اقامه نماز در ظهر عاشورا 30 تیر به سوی حضرت رها شد، یعنی تقریبا در برابر هر کلمه از حمد و رکوع و سجده، یک تیر به سوی امام پرتاب می‌شد.

به راستی نماز چیست که در عصر تاسوعا هنگامی که به حضرت سیدالشهداء پیشنهاد حمله می‌شود آن حضرت پس از چند نوبت گفت وگو، جنگ را به تاخیر می اندازند و می‌فرمایند: اِنّی اُحِبُّ الصَلاه و نفرمودند: می‌خواهم نماز بخوانم، بلکه فرمودند: « من نماز را دوست دارم.» بسیاری از ما نماز می‌خوانیم، ولی چقدر آن را دوست داریم آیا در نماز جماعتها شرکت می‌کنیم.

گل تقدیم شماگل تقدیم شمااهمیت حجاب و عفافگل تقدیم شماگل تقدیم شما

 خواهرم: از بى حجابى است اگر عمر گل کم است نهفته باش و همیشه گل باش.» (شهید حمید رضا نظام)

.کلام آقای قرائتی درباره حجاب: شما جنس مرغوب را در کادو مى پیچید ، روى تلویزیون پارچه مى اندازید ، کتاب قیمتى را جلد مى کنید ، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهید. بنابر این جلد و حجاب نشانه ارزش است. در کشورهایى که بى حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا مى کند. اسلام به خاطر حفظ حیا ، کرامت و جلال ، جلوگیرى از تشتّت و هوسبازى و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده ( و به خاطر مصون ماندن اناث از تعرضات و مزاحمتهای افراد جلف و فاسد الاخلاق که روز به روز رو به فزونی است حجاب را واجب فرموده)

گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

شاید شما هم یادتان بیاید،  سالها پیش، وقتی یک دختر بی‌حجاب در خیابان می‌دیدید کلی تعجب می‌کردید و آن روز توی خانه فقط حرف از آن دختر بود و بد حجابی و...! چقدر زود آن دوران گذشت و جای ما با آنها عوض شد!! چقدر زود همه چیز را فراموش کردیم، شعارهای دبستانی مان را: زن در حجاب چون گوهری است در صدف؛ شعرهای کتاب ها: ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است، ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است. نوشته های روی دیوارها: نکند خون شهدا فرش راه ما شود... گفتم شهید! یعنی اگر شهدا زنده بودند و این چیزها را می‌دیدند چه می‌کردند؟! مگر در ظاهر، غیر از این بود که برای گرفتن مرزها و پس گرفتن شهرهای‌مان رفتند، اما آیا واقعا هدف‌شان این بود؟

«تو ای خواهرم! حجاب تو کوبنده‌تر از خون سرخ من است.»شهید ابوالفضل سنگ تراشان.

«خواهرم، زینب گونه حجابت را که کوبنده تر از خون من است حفظ کن.»شهید محمدعلی فرزانه.

چرا فراموش کردیم که همه با هم انقلاب کردیم و ترس و وحشت را همگی با هم تجربه کردیم. وقتی که میگ‌های عراق را بالای سرمان دیدیم. چرا یادمان رفته اشکها و دعاهای مادرمان را وقتی پدرمان در جنگ بود! آن‌وقت‌ها همه با هم بودیم ساده و صمیمی! مطیع ولی مان. حرف امام و شهدا برای همه حجت بود. وقتی امام گفت: چادر حجاب برتر زن مسلمان؛ دیگر کسی نگفت چرا ما را محدود کردید؟ چرا آزادی‌مان را گرفتید؟ چرا....؟

شهید رجائی در زمان ریاست جمهوری اش گفته بود: «خواهران ما در حالیکه چادر خود را محکم برگرفته اند و خود را همچون فاطمه و زینب حفظ میکنند....هدف دار در جامعه حاضر شده‌اند.»

کسانیکه این روزها شکایت از فساد می‌کنند در حالیکه حتی روسری‌شان را درست بر سر نمی‌کنند و زمین و زمان را مقصر می‌دانند، پاسخشان را از کلام شهدا  بشنوند: «شما خواهران و مادرانم! حجاب، شما را از فساد به سوی معنویت و صفا می‌کشاند.» 

 امام خمینی درباره این وصیت‌نامه‌ها فرموده بودند: این وصیت‌نامه‌ها انسان را می‌لرزاند و بیدار می‌کند. اما ما چه؟!! جز این است که فقط نام مقدس بر آنها گذاشته و تکه کاغذی بیش به شمار نمی‌آوریم و می‌گوییم شهدا خاص بودند و آنها را دست نیافتنی می‌دانیم و ادامه دادن راه‌شان را غیر ممکن؟!!!

خدایا نگذار که خود را در پیچ و خم زندگی گم کنیم و نگذار که خون شهدا فرش راه ما شود.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/11/17 ::: ساعت 11:15 صبح :::   توسط دارالقرآن 
    نظرات شما: نظر