سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانشمندان همنشین باش تا دانشت، افزون و ادبت، نیکو و جانت، پاک گردد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

 

گل تقدیم شمابیا آقا که ما تنها نمانیمگل تقدیم شما

گل تقدیم شمافراغت قلبمان را آب کردهگل تقدیم شما

گل تقدیم شماشمیم عطر نرگس در هوا هستگل تقدیم شما

گل تقدیم شماولی ما درک فهمیدن نداریمگل تقدیم شما

گل تقدیم شمادل و دست و نگاه ما سیاه است گل تقدیم شما

گل تقدیم شماکه حتی درک دیدن هم نداریمگل تقدیم شما

گل تقدیم شمابه اشک چشم مادرها به جان زینب کبری (س)گل تقدیم شما

گل تقدیم شمابیا ای یوسف زهراگل تقدیم شما

 

 خوش رحمتی است یاران صلوات بر محمد

                  گوییم از دل و جان         صلوات بر محمد             

در آسمان فرشته مهرش به جان سرشته

                           بر عرش خوش نوشته        صلوات بر محمد   

 

                      «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»

                   





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 90/11/28 ::: ساعت 4:11 عصر :::   توسط دارالقرآن 
    نظرات شما: نظر

     

    طرح ملی حفظ قرآن کریم

      





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/11/26 ::: ساعت 1:18 عصر :::   توسط دارالقرآن 
    نظرات شما: نظر

     

    معجزه عسل و دارچین در کاهش وزن

     مواد طبیعی بسیاری برای کاهش وزن در دسترس قرار دارند. با این حال، به‌نظر می‌رسد که چای حاوی عسل و دارچین یکی از دلپذیرترین مواد طبیعی برای کاهش وزن باشد 

     

    آیا این معجون پرانرژی می‌تواند به کسی در رسیدن به وزن مناسب کمک کند؟

    بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که نوشیدن 2 بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچین در   کاهش وزن مؤثر است. یک حقیقت علمی برای این ادعا وجود دارد.
      به‌طور سنتی، از عسل به‌عنوان ماده‌ای خواب‌آور، مسکن گلو‌درد و حتی التیام‌بخش زخم استفاده   شده است،اما آیا عسل می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟

     برخی از دانشمندان معتقدند که عسل می‌تواند این کار را انجام دهد. بدیهی است که اکثر افراد چاق از عارضه مقاومت به انسولین نیز رنج می‌برند. این عارضه مانع سوخت‌وساز درست گلوکزمی‌شود. هنگامی که چنین شرایطی رخ می‌دهد کاهش وزن بسیار دشوار می‌شود.

     برخی مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که به مدت 30 روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کرده‌اند موفق شده‌اند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند.

     به گزارش‌ ای‌زاین آرتیکل،80درصد از مواد تشکیل‌دهنده عسل را گلوکز و فروکتوز تشکیل می‌دهد.

    گلوکز و فروکتوز عسل مانند دیگر شیرین‌کننده‌ها باعث افزایش قندخون نمی‌شوند. به این ترتیب حساسیت به انسولین کنترل می‌شود. هرچه حساسیت سلول‌ها به انسولین بیشتر باشد کمترامکان دارد که عارضه مقاومت به انسولین بروز کند.

     در این صورت بدن از کارایی بیشتری برای سوزاندن چربی برخوردار می‌شود. به‌نظر می‌رسد عسل حتی می‌تواند بعضی از علائم مقاومت به انسولین را معکوس کند.


    این در حالی است که دارچین نیز در رابطه با بیماری دیابت تحت تحقیقات گسترده‌ای قرار گرفته   است.   یک مطالعه پژوهشی آشکار کرده است که خوردن حتی نصف یک قاشق چایخوری دارچین در روز نیز   قادر به کاهش قندخون- بیماران دیابتی که به‌طور نامنظم کنترل شده‌اند- می‌شود. مطالعه دیگر   روشن کرده است که اجزای تشکیل‌دهنده دارچین می‌توانند باعث کاهش و پیشگیری از مقاومت به   انسولین شوند. مرکز اشتها در مغز دارای گیرنده‌های انسولین است.

     هنگامی که فردی به عارضه مقاومت به انسولین دچار می‌شود، بخش عمده انسولین قادر به رسیدن به این گیرنده‌ها نیست، غده لوزالمعده به تولید بیش از پیش انسولین ادامه می‌دهد تا سطح گلوکز خون را پایین نگاه دارد و این شرایط باعث تداوم پراشتهایی می‌شود.

    به‌نظر می‌رسد که مخلوط عسل و دارچین قادر به تعدیل برخی از اثرات مقاومت به انسولین است.

    بیمارانی که این چای را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. مقاومت به انسولین به‌طور ویژه در میان زنان بیشتر است.

    اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/11/26 ::: ساعت 12:51 عصر :::   توسط دارالقرآن 
    نظرات شما: نظر

      

     

    شهید یوسف کلاهدوز

    ارتباط محرم و نامحرم

    از خصلت های مهم و مثبت و قابل توجه سردار شهید کلاهدوز حساسیتش درمورد محرم و نامحرم بود می گفت کانون خانواده را اعتقاد به رعایت این موضوع ، سالم نگه دارید. حرفهایش همان دستورات ائمه علیها سلام بود. او می گفت : ممکن است امروز عده ای بخواهند موضوع حجاب را درجامعه کمرنگ جلوه دهند. اما بزرگان دینی ما چنین دستور داده اند، ما هم برای آسایش و آلوده نشدن در زندگی مان باید رعایت کنیم. همیشه با خلوص و اعتقاد قلبی می گفت: سعی کنید با نامحرم ارتباط نداشته باشید اگر هم ضرورتی پیش آمد، با حجاب کامل در لباس و کلام برخورد کنید. 

     گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

    اگر زیبایی و جمال نعمت است شکرانه آن هم عفاف و پاکدامنی است.گل تقدیم شما

     وقتی چشم دریای هوس شود، قایق گناه در آن حرکت می‌کند و موج عصیان پدید می‌آورد.گل تقدیم شما

    زنان خوب میراث دار عفاف فاطمه و حیای مریم اند.گل تقدیم شما

     

      





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 90/11/25 ::: ساعت 9:40 صبح :::   توسط دارالقرآن 
    نظرات شما: نظر

    داستانهای کوتاه و آموزنده

    کودکی ده ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود ، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد.

     پدر کودک اصرار داشت استاد ازفرزندش یک قهرمان جودو بسازد استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعدمی تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه ها ببیند.
    در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی کودک کار کرد و در عرض این شش ماه حتی یک فن جودو را به او تعلیم نداد. بعد از 6 ماه خبررسید که یک ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزارمی شود.استاد به کودک ده ساله فقط یک فن آموزش داد و . . .

      تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تک فن کار کرد.سر انجام مسابقات انجام شدو کودک توانست در میان اعجاب همگان با آن تک فن همه حریفان خود را شکست دهد!
    سه ماه بعد کودک توانست درمسابقات بین باشگاه ها نیز با استفاده از همان تک فن برنده شود و سال بعد نیز درمسابقات کشوری، آن کودک یک دست موفق شد تمام حریفان را زمین بزند و به عنوان قهرمان سراسری کشور انتخاب گردد.
    وقتی مسابقات به پایان رسید، در راه بازگشت به منزل، کودک از استاد راز پیروزی اش را پرسید. استاد گفت: "دلیل پیروزی تو این بودکه اولاً به همان یک فن به خوبی مسلط بودی، ثانیاً تنها امیدت همان یک فن بود، و سوم اینکه راه شناخته شده مقابله با این فن ، گرفتن دست چپ حریف بود که تو چنین دستی نداشتی!

    یاد بگیر که در زندگی ، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت خوداستفاده کنی.

    راز موفقیت در زندگی ، داشتن امکانات نیست ، بلکه استفاده از "بی امکانی" به عنوان نقطه قوت است.

    گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

       روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود روی تابلو خوانده میشد: من کور هستم لطفا کمک کنید . روزنامه نگارخلاقی از کنار او میگذشت نگاهی به او انداخت فقط چند سکه د ر داخل کلاه بود..او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه  از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت ان را برگرداند و اعلان دیگری روی ان نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و انجا را ترک کرد.  عصر انروز روز نامه نگار به ان محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است مرد کور از صدای قدمهای او خبرنگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که ان تابلو را نوشته بگوید ،که بر روی ان چه نوشته است؟روزنامه نگار جواب داد:چیز خاص و مهمی نبود،من فقط نوشته شمارا به شکل دیگری نوشتم و لبخندی زد و به راه خود ادامه داد. مرد کور هیچوقت ندانست که او چه نوشته است ولی روی تابلوی اوخوانده میشد: امروز بهار است، ولی من نمیتوانم آنرا ببینم !!!!! وقتی کارتان را نمیتوانید پیش ببرید استراتژی خود را تغییر بدهید خواهید دید بهترینها ممکن خواهد شد باور داشته باشید هر تغییر بهترین چیز برای زندگی است. حتی برای کوچکترین اعمالتان از دل،فکر،هوش و روحتان مایه بگذارید این رمز موفقیت است .... لبخند بزنید.

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 90/11/25 ::: ساعت 9:39 صبح :::   توسط دارالقرآن 
    نظرات شما: نظر
       1   2   3   4   5      >